zaterdag 26 maart 2016

De Tango Fuut

Ja ..er wordt wat gebaltst en gepaard in de natuur ..één van de spectaculairste is de baltst van de fuut ..Eerst maken ze synchroon bewegingen ..dan duiken ze samen onder ..en komen boven met plantmateriaal

Met gestrekte hals gaan ze naar elkaar toe ...
en rijzen met de borsten tegen elkaar op uit het water ..ze bieden elkaar plantmateriaal aan en lijken te lopen over het water.
Het is een geweldig gezicht ..
Het materiaal wat ze elkaar aanbieden staat eigenlijk symbolisch voor het nest wat ze gaan maken.
De Tango van de futen..
De tango is een sensuele dans ..met niet een heel strikt ritme.
De verleidelijke bewegingen van de benen en voeten ..die om de danspartner heen bewegen.
En strelend elkaar raken ..
De Tango is eigenlijk lopen met een partner op de ritme van de muziek..
En zo te zien zit er muziek in..
(Sloot in De Zilk)
Oostvaardersdijk ..Aalscholver.
Grote Zilverreiger
-
Nonnetjes .. Het Nonnetje is de kleinste van de zaagbekkenfamilie. Hier op de Markermeer zie ik er meerdere ..ook de Grote Zaagbekeend zie ik in de verte..Het weer is grauw en het licht echt heel slecht. Gelukkig waren enkele nonnetjes dichtbij. Foto Rechts is goed te zien waarom ze de naam nonnetjes hebben  gekregen.
Mannetje Non ..
-
Ergens in de polder kom ik deze ooievaar tegen ... Nu is ooievaars fotograferen niet meer zo moeilijk dan jaren geleden .. toen moesten ze nog alles in het werk stellen om de ooievaar in Nederland te behouden. Een fok programma heeft de ooievaar weer terug gebracht in onze polders.
-
Vandaag even polders poelgeest ..een prachtig natuurgebied waar je eenvoudig de pullen kunt fotograferen. Ook de Nijlgans had jongen ..maar helaas zaten die net even te ver weg. We moeten het doen met de Grauwe Ganzen .. Samen met Ghita loop ik een rondje ..Mijn conditie is nog niet alles ..dus ik haak af ..als Ghita nog een rondje gaat.
Pul
Kluten in Polders Poelgeest.