maandag 23 februari 2015

Geweidragers

De Oostvaardersplassen OVP
Zoals elk jaar is vanaf 15 Jan. tot 1 Mei de "Driehoek" afgesloten voor publiek ..een alternatieve route is in deze periode altijd de observatiehut "De Schollevaar" ..( bij Aalscholverkolonie)  

Aangekomen bij de ovp ..is alles nog nat en donker ..ik gooi mijn benen op het dashboard en tot mijn schrik wordt ik veel later wakker..En ondanks mijn dutje ..ben ik toch nog de eerste bezoeker vandaag. Op het pad zie ik de eerste edelherten al staan..
-
Een roedel edelherten ..waaronder spitsers maar ook enkele geweidragers ..trekken het gebied "De Driehoek" in ..
-
Konik en Edelherten
-
Deze geweidrager springt niet over het hek ..maar gaat via het water om het hekwerk heen. Niet veel verder zie ik hoog in de bomen een zeearend zitten ..Helaas zit hij wel heel ver weg ..
Zeearend..
Nonnetje ..
-
Het is me allemaal te nat ..dus de wandeling naar de Schollevaar zie
ik niet zitten..dus eigenlijk blijf ik rond de ingang een beetje hangen.. (Vos  ..kwam ik tegen bij het parkeerterrein de praambult)
Kiekendief..
Vandaag zie ik wel heel veel Edelherten ..
Veel herten zoeken de beschutting en voedsel aan de buitenkanten van de OVP
Wat opvalt is dat de edelherten er goed uitzien ..veel mensen willen ons laten geloven dat er nu veel herten sterven van de honger ..maar dat is absoluut niet waar.
De Edelherten zien er goed uit ..en gaan normaal gesproken deze winter echt wel overleven