donderdag 19 februari 2015

De Doodgewoonste Dingen

De Pestvogels midden in een woonwijk van Zandvoort waren zo gaaf om te fotograferen en te zien (zeker als het zoals in mijn  geval het de eerste keer was) dat we besloten om nog eens langs te gaan..
Dit keer met Ghita en Cees..
Helaas zagen we ze (nog) niet ..Wel zaten er (doodgewonen) vogels zoals Groenlingen ..Kramsvogels ..Vinken en Merels zich te goed te doen aan de besjes..

-
De doodgewoonste dingen....
Ach ..Elke artiest zingt zoals hij gebekt is ..toch?
De doodgewoonste dingen die brengen mij tot zingen
Ik zing van al't mooie dat ik zie ..
Het dagelijkse leven is m'n allermooist gegeven ..
In harmonie op melodie .

-
Ja ..hoor daar waren ze eindelijk,, Ik lag al languit in de auto en had eigenlijk de moed al opgegeven ..toen Cees ons attendeerde dat de Pestvogels er waren.. Hoog in de boom zaten ze vrolijk te klingelen (Ook wel beschreven als 'trrr' of 'sierr'. ..maar daar heb ik niet veel mee .,;)
-
-
-
En dan de omschrijving van deze vogel in de winterperiode ..In winter als adult, maar herkenbaar aan ontbreken van witte "haken" op handpennen, kortere kuif, minder rode lakstaafjes, smallere eindband aan staart en minder scherp begrensde zwarte keel. Hoe verzinnen ze het hé!:)
Ja ..eigenlijk wil ik andere vogels niet tekort doen ...
Maar dit zijn geen doodgewone vogels ..deze zijn buitenaards!!
Of ...Werelds?