zaterdag 19 januari 2013

Wild niet Welkom

Ingang "Öase" AWD Amsterdamse Waterleidingduinen 17 Januari 2013
DRENTHE IN HET NIEUWS...
( Groot wild dat de grens oversteekt ..moet worden afgeschoten )
Ik bid niet voor bruine bonen ..maar wel voor het wild dat per ongeluk de Drentse Provinciegrens over gaat .. We investeren veel geld in EHS om beesten te kunnen laten trekken ..en om vers bloed in een gebied te krijgen.. Dan moet je zoiets natuurlijk niet doen hé!

( Boswachter Waternet )
Eigenlijk weet ieder mens ..dat natuur de hoogste prioriteit moet hebben..
De mens kan niet zonder de natuur ...De natuur wel zonder de mens..
En wat doen wij ?  Wij gaan voor beesten een soort visuele Berlijnse muur maken..
Omdat we de beesten geen recht van overpad willen verlenen ..
weer stellen we ons boven de natuur!
( Damherten ...Grenzeloos mooi :)
Ik ben het met Marianne Thieme eens : ..Thieme vindt het argument dat populaties door jagers moeten worden gereguleerd ongeldig.. en vindt dat de populatie-beheersing aan de natuur zelf moet worden overgelaten!... (Zelfregulering)
Zaagbekeenden ( waarom die naam? ......zie kleine foto links )
Ik vraag me af hoe dat nu verder moet met de visie die men had over de EHS in Drenthe ..- Huidige Ecologische Hoofdstructuur versterken / vergroten - Voldoende Wildere Natuur - Vergroten Biodiversiteit - Dieren ( Groot Wild ) kunnen trekken om weersomstandigheden te overleven- Nat en droge - open en gesloten ( milieu variatie )
Je vraagt je wel eens af .. Kunnen ze in de politiek 
alleen van weekend tot weekend denken !
Meer Zie: KLIK
Reegeit
-
Vandaag 17 Januari 2013 geniet ik van de sneeuw en de natuur in de AWD ..Mijn knie is nog niet helemaal hersteld ...Maar ik doe rustig aan .. Normaal gesproken had ik ook niet gegaan maar mist en vorst geeft rijp..  En ja ..Met rijp wordt ik lijp :) En dan ben ik niet tegen te houden ( De rijp viel een beetje tegen ...niet zoals in 2007 )
De eerste telling van de Klapeksters eind December 2012 viel wat tegen ..De tweede telling gaat op 26 en 27 Januari gebeuren..Dus als u ze in dat weekend ziet? Meld het bij waarnemingen.nl Meer weten Zie : KLIK
Groot Bambi-gehalte..
Een vos heeft me nog niet gezien .. En ik blijf op een behoorlijke afstand
achter de struiken staan..
Maar hij heeft me snel in de gaten :)
-
Vandaag heb ik sinds lange tijd weer eens ingang "Oase" genomen..Ik moest nog steeds een jaarkaart / parkeerkaart voor 2013 kopen .. En dat doe ik nu eenmaal graag bij het bezoekerscentrum "De Oranjekom"
De boswachter die eerder dit jaar stopte ..om te zeggen waar ze een Parelduiker hadden gezien
stond nu toevallig naast me bij het loket/receptie 
Ik koop mijn jaarkaart ..en zegt : 
"Gelukkig dat je me toen niet op mijn kaart controleerde...Ik had geen geldig toegangsbewijs gehad " :)
Hij lachte .. en zei " Ik had het in jou geval door de vingers gezien " :)
Een Reegeit ..In eerste instantie denk ik
"Heeft hij ..eigenlijk zij me nou gezien of niet" ..?
Ze heeft me wel degelijk gezien ..maar ze bekijkt eerst haar vluchtroute ...
Pruikzwam
De Pruikzwam bij ingang "Öase" is toch nog wat groter geworden ..ik had dit niet verwacht ..Voor wie hem nog wil fotograferen ..bij de ingang links op een hoogte van ongeveer zo'n drie meter.... Het was weer een heerlijke dag in de AWD..