donderdag 16 juni 2011

Damhert Kalfje

Ik ga vandaag mijn eerste Damhert kalfje van dit jaar zien..Natuurlijk had ik al een paar keer eerder gezocht naar de kalfjes. Maar ze zijn niet eenvoudig te vinden.....De kalfjes houden zich schuil..en de Hindens  staan verderop gewoon te eten.....Ze geven regen door..Maar ja..het valt meestal mee...En vandaag dus ook.
Die vrouwen zijn op zoek naar de welpen van de vos..helaas laten ze zich niet zien..
één van de drie hekent mij..en zegt "Jij bent toch Henk Bos"..?Ik raak aan de praat met de drie vrouwen (uit Katwijk) ...Ze komen regelmatig naar de AWD..En het valt me op dat ze werkelijk iedereen kennen met een site..Dus ik vraag "Hebben jullie ook een site"?...Nee die hadden ze niet..."Nou daar moeten jullie dan maar eens snel aan beginnen"Dus ik ben benieuwd.....!!!
Staart van de vos...
Onderhoud Waternet
Ik loop nog een behoorlijk stuk...En ik krijg last van mijn eksterogen (twee)...
Ik had ze nooit eerder gehad...Maar geloof me...
Het is geen pretje om dan te lopen...ik hoop ze met de likdoornpleisters weer snel kwijt te raken :)
(Damhertkalfje)
En dan kom ik in het struikgewas een damhertkalfje tegen..Als het kalfje is geboren wist de moeder alle sporen van de geboorte uit.
Dat doet ze omdat de roofdieren haar kalfje dan niet meer ruiken...Het kalfje zoekt naar de tepels..en begint te drinken...Na ongeveer twee uur maakt het kalfje al voorzichtige stapjes...Overdag zoekt het kafje de dekking op..En de hinde blijft in de buurt..Ze moet aansterken en haar jong van melk voorzien...Zelf loop ik snel weer door..Binnenkort komen we de kalfjes overal tegen. En dat is dan een mooi gezicht.
In mijn vorige log had ik het over het gevoel van de beesten..
Het jagen op de damherten.....doet me denken aan mensen zonder gevoel...dat zijn beesten dus!
De schaapsherder van de AWD...
ONTMOET ONZE HERDER....De tekst is mooi...daar kun je meer kanten mee uit :)
Dus 18 Juni...Op naar....De Zilk!
Het Eekhoorntje laat zich ook even zien..
En wat zijn ze rap..
Bij de uitgang zie ik nog een ooievaar in het weiland..
Een beetje snelle log...want ik wil op tijd mijn bedje in :)