maandag 16 mei 2011

O Jee (Ik ben een beginner)

O Jee ....Ik ben een beginner!
Vandaag een workshop "Natuur en Landschapfotografie..
We kregen 15 December 2010 een mailtje van René..
De Mail.....Hai allemaal,

Ik mocht net mijn kerstcadeautje uitkiezen.
Een fotoworkshop naar keuze.
Het gaat om een workshop natuur- en landschapsfotografie en jullie
raden het al: de cursus wordt gegeven in de AWD.
Omdat jullie allemaal zo'n plezier hebben in het fotograferen en ook
nog gek zijn van de AWD, moest ik direct aan jullie denken. Je leert er
beter van fotograferen en we zullen in ieder geval een hele leuke dag
hebben.
De kosten zijn 50 euro voor de hele dag incl. een kopje koffie en
toegangskaart (haha die hebben we al).
De groep mag maximaal uit 6 personen bestaan...enz.
En natuurlijk waren we daar wel voor te porren :)
Wie gingen er mee:
René....GertJan...Greet...Ghita...Loes...en ik..
Onder leiding van Marcel en Arko van de Site:
Ik maak al jaren foto's..en een fotograaf?..
Nee..dat ben ik echt niet...(en dat voel ik me ook niet:)
Het is net met autorijden..
Ik zit al jaren op de achterbank..en ik rij mee...Maar vandaag moet ik achter het stuur..
Elk knopje/instelling is nieuw voor mij..
En ik weet de weg niet :)
En elke term is abracadabra..(voor mij)
Diafragma..Sluitertijd..Witbalans..ISO..Belichtingsstanden enz..
Maar langzaam maar zeker gaat het dagen...En ik zie dat ik eigenlijk veel te lang op de achterbank mee gereden hebt..
Natuurlijk moet ik nog veel oefenen....want ?...
met licht leren schrijven....komt niet aanwaaien..
Maar het bied zoveel meer...dus ik ben genezen...en ik stap af van de automatische stand..
Ach..soms moet je wel eens een handje geholpen worden..
Om de juiste start te maken!
En obstakels niet zomaar uit de weg te gaan..
Ook al lijkt op dat moment alles vaag..
Uiteindelijk geeft het op lange termijn meer kleur!
----
Ik wil .Marcel en Arko bedanken voor deze leerzame en gezellige dag.... (en de anderen)
Het is zeker leuk/gezellig/leerzaam om dit ook eens te doen...(Klik op de banner voor meer)