zondag 19 december 2010

Zware Wandeling Door Dikke Laag Sneeuw

(Ingezonden Gastfoto's via Mail is...Bijgewerkt)
Zie http://awd-bossie.blogspot.com/2009/10/fotos-van-gasten.html
Omdat Nederland en in het bijzonder de AWD gehuld gaat in een dik pak sneeuw..Ben ik veel op pad..Daarbij is het op mijn werk erg druk.
Dus veel tijd om bij andere te kijken/reageren heb ik dus even niet.
Ik hoop de schade weer snel te herstellen.
Ik wens bij deze een ieder een fijn...en vooral gezond 2011.

Wandeling 23 januari zie:
http://awd-bossie.blogspot.com/search/label/winterwandeling
Er ligt een dikke pak sneeuw..En ik ga naar de AWD.
Ik stop bij een stoplicht die net op rood gaat..De weg loopt hier iets op..En als hij dan groen is slippen mijn banden door...en ze krijgen geen grip op de weg. Ik sta een tijdje te tobben...Er stapt iemand achter me uit en geeft me een duwtje. Gelukkig lukt het me zo om weg te komen.
Ingang "De Zilk..neem ik niet..Die had ik gisteren al genomen..
En Ingang "Panneland"..Dat durf ik niet aan...Het kleine weggetje gaat problemen geven met al die sneeuw..Ben ik bang voor.
Dus ik pak Ingang "Oase"..
Alleen...Want Herman kon vandaag niet..Helaas.
Hier heeft een auto gereden..En dat scheelt een slok op een borrel.
maar het loopt best zwaar...Komt dat door mijn laarzen/
Schoenen lopen lekkerder..Maar ja..met die sneeuw had ik geen keuze.
De Zaagbekvrouwtjes...zijn druk met hun kapsel bezig..
Hoe krijgen ze het voor elkaar?...En dat zonder gel.
Gelukkig hoor je ze al van verre aankomen..Dus genoeg tijd om je camera te pakken.
Om deze Wilde Zwanen...Te fotograferen..
Schiphol mag dan gesloten wezen...Maar er zijn dus nog genoeg vlieg aktiviteiten.
Ook de Waterspreeuw kom ik weer tegen..
Hij heeft veel aandacht gehad van de media en fotografen..
En nu staat hij ook in het blaadje Struinen van Waternet.
in de verte zie ik een Vos..Ik denk de rugtas vos..Want dit is dicht bij de schuilhut..
En als ik dan later twee mensen ziet...Die (zo lijkt het)..op zoek zijn naar deze vos.
Dus ik zeg: "hebben jullie de Vos ook gezien?".
En omdat de man nors alleen "Nee" zegt..houdt het voor mij op.
Ik wil even een bakkie doen in de Schuilhut..Maar ik kijk nog even voor het Ijsvogeltje..
En dan zie ik die twee mensen de Vos voeren...
Ja..Ze waren natuurlijk al bezig geweest...
Ik maak een paar foto's van grote afstand..
Ik ga me er niet meer mee bemoeien..Nee..Het heeft geen zin..
Mensen blijven ze toch voeren..En wie het niet doet..
Ach..Die maakt dankbaar gebruik van deze tamme vos..Om mooie plaatjes te schieten..
En daar hoor ik dus ook bij :)
Brilduiker Mannetje..
..en het vrouwtje..
Nico paauw belt..Voor een bakkie..
Maar hij staat op de Marelberg..En heeft Ingang "De Zilk" gepakt.
Helaas te ver..voor een bakkie..
Ik loop hier in het achtergebied.."Ruigvlak/Klein Zwarteveld"...
En ik hoop een wilde vos tegen te komen...
Hier wel Wilde Zwanen..
En een Spitser..Die er snel vandoor gaat..
De beesten in het achtergebied zijn lang niet zo tam als voor in het gebied.
Ze zijn hier niet veel mensen gewend..
Hier in het achtergebied is nog niemand geweest vandaag..Geen afdrukken in de sneeuw..
Ja van dieren. En gelukkig ook een spoor van een vos..
En daar bedoel ik niet zijn poep mee...
Ik volg het spoor...En hij loopt mooi over het pad...
De kans dat ik hem gaat zien is klein..Alhoewel hij wel opvalt in de sneeuw..
Weer vliegen er Wilde Zwanen over...Wat zijn ze vandaag onrustig.
En daar is hij...De Vos..
Dit zijn wel geen close ups..Maar ik vind dit veel leuker dan de Rugtas vos.
Alhoewel close ups ook heel gaaf zijn hoor..
Maar hier komt meer spanning bij kijken...
Zeker als een vos je niet in de gaten heeft...
Maar deze Vos zag mij eerder dan ik hem...
Tja..En dan kom je echt niet bij hem in de buurt...
Hij zoekt dan ook snel de dekking op..
En laat zich niet meer zien..
Een beetje kleur in een wit decor.
Loes http://belton-loes.blogspot.com/ belt..Ze is er bij Oase ingegaan..Maar ik ben op de terug weg..
Richting Oase..We spreken af dat we het kanaaltje volgen..Dan komen we elkaar vast tegen.
Als we elkaar tegen komen..Staan we even te praten..
We zien wat tegen de boom zitten....Wat is dat?
Het zit doodstil..
Even later hebben we door dat het om een specht gaat...
Is hij ziek?.. Even later vliegt hij weg..Hij zag er niet lekker uit..Maar ja..Als hij vliegt..Dan zal het wel goed ezen met hem. Ik ben bekaf van deze wandeling...Het is best heel zwaar lopen door de sneeuw. En dan nog met laarzen ook..Geef mij maar schoenen. Ik neem afscheid van Loes..Die gaat verder het gebied in. Ik ben benieuwd waar zij vandaag mee thuis komt. Gisteren had ze wel een heel bijzondere eend gezien.
"De Oranjekom"
Aalscholvers..
Bij het Bezoekerscentrum van de Amsterdamse Waterleiding Duinen (Oranjekom)....Er lag deze dag een behoorlijk pak sneeuw in de AWD...Maar ik vond het een zware wandeling...Vooral door de verse sneeuw..en mijn laarzen. Maar ja..Sneeuw in het AWD..Dat wil ik niet missen natuurlijk.