zaterdag 4 december 2010

Kerkuil Oostvaardersplassen (OVP)

Vandaag wordt het een gevaarlijke dag, vanuit het zuidwesten uit wordt de bewolking steeds dikker en zal in de ochtend ook sneeuw gaan opleveren. Volgens de laatste verwachtingen krijgt heel het land te maken met sneeuw en lokaal kan er een mooi laagje sneeuw gaan vallen. Echter in de loop van de middag cq avond kan de sneeuw over in ijzel, dit gaat zeker voor het verkeer problemen brengen.
Maar..Ja..Ik heb de OVP in mijn hoofd zitten...dus op naar de OVP.
Deze morgen vroeg op......even nog de p.c/ aan..
En ik zag dat Yvonne de Ijsvogel had gefotografeerd..
Maar ik had even geen tijd om te reageren....Dat komt vanavond wel.
Anja en Melissa vinden het maar niks..Dat ik naar de OVP gaat met deze weersverwachting.
Ik beloof geen risico's te nemen en rustig te rijden...En e.v.t. blijf ik overnachten in de buurt van de OVP..
Als het niet te doen is om terug te rijden naar huis.
-
Het weer valt mee...Tja het is koud..Zeker hier op de vlakte...
Al snel kom ik een Vos tegen..Hij loopt tussen het riet en de takken van de omgevallen bomen..
Ik neem nog best veel foto's van hem...Maar er blijkt later geen één maar een beetje gelukt..
Anja belt...ze zegt:  "Het is hier heel slecht..veel sneeuw en de wegen glad".."het komt langzaam jou kant uit"..
Ach...zolang het hier meevalt...!
Het is hier in de OVP best koud..
Mischien moet ik zoals Ria ( http://hetduinpad.web-log.nl/het_duinpad/ ) aangaf...een skibroek kopen bij scapino.
En dan gebeurt er iets gaafs....
Als ik de kijkhut "Wigbels eiland".....
..bezoekt...Ik neem een paar foto's van de herten die wat verderop te zien zijn...
En ook nog van een roofvogel...maar die is gewoon te ver weg..
En omdat het niet zo licht is in de kijkhut...Heb ik hem nooit zien zitten...
terwijl ik toch al zo'n vijf minuten (minimaal) in de kijkhut staat...
In de hoek zit namelijk een Kerkuil...
En dat zie ik nu pas...Ik neem één foto...met flits..En weg is hij.
Achteraf denk ik "had ik het maar zonder flits geprobeert..nu is hij weg"..
Maar ja..Ik heb een mooie foto van de Kerkuil..En zoveel uilen heb ik nog niet op de foto gezet..
Top!!
Gisteren (23 november) heeft een internationale commissie van geleerden onder leiding van oud staatssecretaris Gabor haar lang verwachte advies over hoe verder te gaan met het beheer van de grote grazers in de Oostvaardersplassen uitgebracht. Het betreft een zeer uitgebreid pakket van maatregelen, die in ieder geval een nieuwe fase in het beheer van dit zo unieke gebied inluidt......
Lees Meer op:  blog van Hans Breeveld, boswachter van Staatsbosbeheer...
Vanuit de kijkhut "De Zeearend"...zie ik weer een vos..
Moeilijk op de foto te krijgen met al dat riet..Maar ja..Hij staat er op.
Een Specht..
Schaatsen in de OVP...Ja..dat is toegestaan (Bezoekerscentrum)...
Op eigen risico.
Konikpaarden..
En op de terugweg naar huis...
Begint het bij Almere te sneeuwen...auto's rijden niet harder dan 50 km per uur.
Maar spijt?...Nee..Zeker niet!