zondag 14 februari 2010

Roerdomp Dag

Vandaag met Herman Versteeg naar het AWD. Het sneeuwt een beetje en we gaan bij Ingang De Zilk naar binnen. weer maken we de keuze om rechts af te slaan...omdat daar nog geen sporen van mensen te zien zijn in de sneeuw.
Het word weer een donker dagje...Er zijn enkele foto's tussen geplaatst van de dag ervoor. (staat er dan wel bij vermeld)
Ook een mooie foto van de Roerdomp die ik via mail mocht ontvangen van Albert en Cisca Kuilman. (een plaatje!)

Een mooi Ree geitje..die ik zaterdag tegen kwam in de 70 Bunders.
Een mooi groepje damhert hinde's
Dit is de eerste foto van vandaag..Deze geweldige stier heeft het maar druk met zijn koeien.
Een bunker..(Witteveld) hij is maar net te zien..ik ga hem deze week even doorgeven aan de Bunkerploeg.
Als U een bunker vind of iets wat te maken heeft met de tweede wereld oorlog..Zie bij links..Even een mailtje graag naar de Zandvoortse Bunkerploeg.
Het Witteveld...(foto van zaterdag)We komem een vrouw tegen..Ze heeft alleen een verrekijker bij zich.
En ze verteld dat ze vandaag al drie Roerdompen tegen is gekomen...(dat gaat wat worden vandaag..de Roerdomp)..En ze zag iets wegschieten...ze dacht aan een Ral.
(Foto van Zaterdag)
Brilduiker..Maakt hij zijn vrouwtje het hof?
Het Witteveld..Ik heb even een andere lens geprobeert van Herman..Een 400mm
Maar ik ruil hem weer om. hij maakt meer herrie en het valt niet mee om een landschap te fotograferen..Dus ik pak mijn vertrouwde 70/210 weer.
Hij is niet best...Maar we zien een Roerdomp vliegen...Geweldig!!!
Krijg ik vandaag een mailtje...Weer een Roerdomp foto.
Alles vandaag in het teken van De Roerdomp.
( Deze is dus niet door mij genomen)
Mail van Albert en Cisca Kuilman
We wandelen al jaren door de waterleiding duinen( vroeger als kind al met pa en ma) en verder lezen we je site met veel plezier.
Vandaag (14-02) kwamen we behalve een mooie vos ook deze roerdomp tegen.
Dacht je er wel een plezier mee te doen.
Vr.Gr.Albert en Cisca Kuilman.
Zeker weten...En niet alleen ik ...Want ik weet zeker dat er meerdere van gaan genieten!
Prachtig!!! ( Hij staat ook rechts...onder Gast Foto's)
En dan zien we een paar kauwen op een kadaver zitten...
De kauwen zitten te wachten...en wij ook ..in de hoopdat er een roofvogel of een vos op af komt....
Ik drink nog even een bakkie..Maar ons geduld raakt op..We moeten weer verder..
Het is een zwaan...Aan de poten te zien is het een knobbelzwaan...Van Wilde Zwanen zijn de poten donkerder. (testje voor de maag weer...sorry :)
Een mooie Roedel...
Damherten.
We zien in het Klein Zwarteveld...Geen één keer een spoor van de Vos...Waar zouden ze wezen?
Want in dit gebied...Zie je altijd wel veel sporen van de Vos...zeker met sneeuw!
Nee Het word vandaag geen vos denken wij.
Zwanen komen we wel tegen...
Knobbelzwaan en Wilde Zwaan..
En als we dan het Groot Zwarterveld over steken...Zien we een......?
Zodra hij ons ziet ...laat hij zich plat op de grond vallen...Maar hij bedenkt zich..
En gaat er vandoor...
Geweldig...We dachte er vandaag geen één meer te zien...
Zo zie je maar....Je weet het nooit..
Hij word bedankt...Er staan mensen naast ons...De vrouw zegt: "Mooi hé"..
Ja Super!
Brilduikers..Mooi stelletje.
Witteveld..
Links de Kippendellen...en het paadje door de Kippendellen...pakken we dan ook .
Konijn in de houtsnippers hoop...
Hij gaat er van door..
En nog eentje...Om het af te leren :)...
Dit Damhert..Was op zoek naar voedsel..
En dan zie ik op één van mijn foto's wat leuks..toeval dus!
Een Roodborstje...Wat een timing :)
Het was weer een heerlijke wandeling met Herman versteeg.
Nog Enkele Foto's van Zaterdag...
Een zwam...Eiland van Rolvers.
En een paar Wilde Zwanen..Door het ijs.
Hazenlegers...Ree Geit.
En dat de AWD zo leuk is...Ja dan kun je wel eens iets laten liggen...
Als je snel het gebied in wil.
Zie meer bij Herman Versteeg  op zijn Site : http://www.natuurfotograafversteeg.nl/