zondag 12 juli 2009

Waternet..Doet zijn naam eer aan!

Politie moest het verkeer regelen en het parkeerterrein Panneland stond stampendvol... ;)
Nee hoor....We waren deze morgen met zes personen aanwezig.
Dus de opkomst viel een beetje tegen....Speelde het weer een rol?
Het regende toen we vertrokken...Richting schuilhut aan het eind van de Strandweg..Daar even een korte pauze en een bakkie.
We kwamen onderweg weinig wild tegen. En hoopte dat het snel een beetje droog zou worden.Maar nee hoor!..
Gert-Jan en Bart besloten om terug te lopen naar de uitgang...Zodoende bleven we met zijn viertjes over..Herman,Erik en Johanna en ik.
We liepen richting Dappere Kees...langs het Groot Zwarteveld. En daar stak onverwachts een vos over het pad de bosjes in. De afstand was niet eens zo groot , maar niemand van ons had zijn camera in aanslag. Sterker nog...Die zaten nog opgeborgen in onze tassen.
Maar zo'n vos geeft de burger weer moed...Ondanks al die regen. Het was de eerste ontmoeting met de vos voor Erik en Johanna....En dat is dan ook een geweldig moment.
Tegenover de ingang Westerveld...Heb je een mooi uitzicht over het gebied...Deze foto boven is gemaakt richting Groot Zwarteveld. Alle foto's (op één na) die geplaatst zijn in dit bericht zijn gemaakt door Herman Versteeg : http://www.natuurfotograafversteeg.nl/ want met mijn cameraatje was het niet te doen...veelste donker.
We namen het paadje wat achterlangs het Waterhennebos loopt....Maar om daar te komen moesten we door het hoge gras lopen.
Het leek wel of we een stukje gezwommen hadden....Doorwaternat!
Helaas zagen we in dit moerasachtige gebied geen wild.
Maar het is wel een stukje lopen , wat de moeite waard is.
Een wel heel bijzonder stukje AWD.
Damherten in de dekking in het Wilhelminabosje...Ze zijn nog goed gelukt Herman...De foto's die ik van deze herten nam waren niet best.
Aan de overkant van het Kromme Schusterkanaal...
En hier de enigste foto die ik dan gemaakt heb op deze dag die een beetje gelukt is.
Zodra ik wat inzoomt met dit weer..Dan kom ik zwaar licht te kort.
Ook deze hinde liep aan de overkant van het Kromme Schusterkanaal.
Er zijn meer foto's beschikbaar van deze wandeling.
Op de site van Erik en Johanna http://struinendoordeduinen.blogspot.com/
Maar we zijn verder gelopen door het Witteveld..Bakkie schuilhut..Lindeberghweg..De 70 Bunders...Richting uitgang Panneland.
En de regen eiste een hoofdrol op.
We hebben nog gezellig wat gedronken bij Panneland.
-
Ik moet zeggen dat ik het best naar mijn zin gehad heb vandaag..En ik neem aan dat de andere het ook wel konden waarderen.
helaas niet veel wild en heeeel veel regen.
En dat de opkomst niet zo groot was....Dat is jammer maar dat mocht de pret niet drukken.
-
Bedankt Herman..voor de foto's