zondag 21 september 2008

AWD Natuur door een nieuwe lens



Omdat Melissa de Kodak easy share c613 nodig heeft voor een paar dagen Parijs (hij was ook van haar ,maar ik gebruikte hem het meest) heb ik deze aanbieding van een Kodak easy share ZD710 gekocht. Ik denk wel dat echte fotografen hier geen genoegen mee nemen maar voor mij is het een geweldig cameraatje.






Zeker zijn optice zoom van 10x en een 7.1MP sprak me wel aan.
Dus die moesten we maar even gaan testen in het AWD.


Het eerste plaatje is van het Nieuw Kanaal (Ingang Panneland)
Bij de ingang Panneland werd te kennen gegeven dat men de herten tijdens de bronst zoveel mogelijk met rust moest laten en dat er strenger gecontroleerd zal worden dat men niet voor of na zonsondergang het gebied betrad.
Met mijn nieuwe camera is het eenvoudiger om ze op grotere afstand te kunnen fotograferen.
Hij is wel niet superscherp..........maar ja.
Deze vlinder wilde wel meewerken om mijn cameraatje te testen.
Juist in het AWD heb je legio kansen om een mooi landschap te fotograferen.
Ga er maar eens naar toe en probeer maar....je weet niet wat je meemaakt!
Het leek wel bronst voor mestkevers want het stikte er van op het Middenveld.
De Mestkever:
Komt voor in gebieden met grote zoogdieren en in de buurt van ruiterpaden en boerderijen. In bossen kan het een aanwijzing zijn voor de aanwezigheid van grote zoogdieren.
Latijnse naam : Geotrupes stercorarius
Mestkevers maken vaak mestballetjes door porties mest achterwaarts op te rollen en gebruiken ze als nestkamers voor de larven, een aantal soorten begraaft de balletjes in een tunneltje voor de larven en andere soorten leven als larve in de mesthoop.

Het Middenveld.

Deze vind ik persoonlijk erg mooi maar hoe die heet? Gothic zwammetje of zo?
We zoeken het op.
Deze heeft de kerst niet gehaald.


Word dit een Parrasolzwam?
De verschuifbare ring en de slangehuidtekening zijn kenmerkend. De hoed kan gebakken worden en smaakt dan uitstekend. Het eten van de rauwe paddestoel kan echter tot ernstige indigestie leiden.
In de jeugd is grote parasolzwam kegelvormig, daarna de vorm van een trommelstok aannemend, later vlak met kleine middenbult, grijsbruin wollig beschubd; en tot meer dan 25 cm breed



Het Zwanenmeer
Een gebied waar je niet snel ouders met kinderen tegen zou komen want het is een behoorlijk eind weg van alle ingangen
Is dit een mannetjes Kuifeend? Zijn vlank is normaal veel witter.
Meerkoet.

We waren lang niet de enigste die van het mooie weer en van het mooiste gebied van Nederland genoten.
En de camera is goed bevallen.