woensdag 30 juli 2008

AWD Vlinders Paddenstoelen Herten

Het is een warme dag en de meeste gaan dan ook naar het strand (ook mijn gezinnetje is naar het strand).
Nee niks voor mij al dat bakken in de zon. Ik kies ingang Panneland (Vogelezang),daar zijn nu veel paddestoelen en daar loop ik behoorlijk beschut onder de bomen (Oase had ook een optie geweest).
In de Zilk heb je meer open terein , daar moet je dan teveel in de zon lopen.
Mooie Zwam






Parasolzwam.

De grote parasolzwam (Macrolepiota procera) is een schimmel met een lange steel en grote hoed en heeft gelijkenis met een parasol vandaar ook de naam. Het is een veelvoorkomende soort die groeit op natte grasgebieden.
De parasolzwam is eetbaar....hopen dus maar dat iedereen ze laat staan.






















Daar zijn de damherten weer in het gebied Vinkenveld.
Ik benaderde ze rustig en ging op een afstandje op mijn hurken zitten , in eerste instantie liepen de jonge damhertjes weg.
Twee volwassen mannetjes bleven rustig en vertrokken niet.
Ze waren snel aan me gewend maar hielden me wel in de gaten.
Nog geen tien minuten later kwamen de andere damhertjes weer terug.



Dit is wel het mooiste fotootje van de herten.




Ik liet ze nu maar rustig achter en ging weer snel de verkoeling in (bossen)


Bont zandoogje
Hooibeestje
Groene vleesvlieg
Ganzen trekken over.
Ik kwam bij de uitgang en ondanks dat ik twee blikjes fris op had barste ik van de dorst.
Was blij dat waternet bij de uitgang een waterkraan had staan.