maandag 17 maart 2008

AWD Oriëntatievermogen

zondag 16 mrt.
Boven: nog genoeg licht om een aardige foto te nemen. Onder: zoals de meeste foto's die dag waren ze te donker.

Ondanks het slechte weer zijn we toch maar gaan wandelen in het awd (ingang Oase)
Omdat de onverharde paden een beetje te modderig geworden waren zouden we de verharde paden nemen.
Zelf vind ik de verharde paden niet zo leuk , juist de kleine smalle paden waar je moet bukken of waar je over boomstammen moet stappen waar je moet klimmen en dalen waar je het idee hebt dat het zo goed als ongerept is , en dan het liefst heel afwisselend van dicht begroeid tot duin of open vlakte of watergebied , dat is spannend en geeft een meerwaarde.
Een beetje indiana jones achtig die ook van verbazing in verbazing valt.
Na een tijdje gelopen te hebben besloot ik ondanks het protest van de anderen om toch een smal paadje naar links te nemen.
Een hele tijd later neem ik weer een afslag links
Dan denk je als ik straks weer 1x links neem dan moet ik ongeveer goed uitkomen.


Maar mijn oriëntatievermogen (zonder zon / wind) liet het lelijk afweten.
Ja..........ook ik had geen idee waar of welke kant ik nu uitmoest.
uiteindelijk kwamen we in de buurt van ingang panneland uit.
Ik heb het nodige moeten aanhoren en mijn geloofwaardigheid als gids is voorlopig tot nul gereduceerd.
Maar dat mag de pret niet drukken want ik heb het wel super naar mijn zin gehad ondanks het smerige weer.
Helaas waren mijn foto's niet van de beste kwaliteit (het was veel te donker) zeker die foto's die in de bossen genomen zijn.