maandag 5 december 2016

Vertrouwen beschamen - DEEL1

Heeft u het pleidooi gezien van Jan Terlouw in DWDD?
Een voorbeeld van integriteit en oprechte betrokkenheid!
Integriteit ..daar wil ik het over hebben
"Vertrouwen waarden ..ook als deze van buitenaf onder druk staan. Een integer persoon is eerlijk en betrouwbaar. Een integer persoon kan over eigen gedrag en keuzes verantwoording afleggen."

 Terlouw
Oproep van Jan Terlouw!..
KLIK .. 
-
Iemand vraagt me voor het komende nummer "DUIN" van Duinbehoud een grote foto van een roedel dieren in de mist .. Natuurlijk werk ik daar aan mee en stuur een paar mooie foto's (Altijd kosteloos ..ik heb nog nooit geld gevraagd voor mijn foto's) 
-
Ik constateer dat ze regelmatig wat doet in samenwerking met
Waternet .. Dus ik vraag haar mijn foto's niet te gebruiken. Ze schrijft (zie rechts) en ik stem in.

Ik stuur haar o.a. deze foto die in Mei 2014 (Jaargang 39 nummer 1)) ook in het blad Argus van de faunabescherming heeft gestaan. En tevens kopfoto/banner is van http://awd-bossie.blogspot.nl/ 
(Ghita Herman en ik 4 december)
In de vroege morgen ..met een beetje mist en rijp op het "Palmveld"
-
Ik citeer even wat er binnen komt op 15-11-16 16.02 Dag Henk, Ik stuur je bij deze de column op. Zodat je weet welke tekst er bij jou foto komt. Ik hoop dat je het genuanceerd genoeg vind. Let wel: dit is een persoonlijke mening van Annelies Boutellier, het is niet DE mening van Duinbehoud zelf. (Ze benadrukt dat wel heel stellig met hoofdletters DE)
-
TEKST: WINTERSE OVERPEINZING
De bronst is voorbij,dus het afschieten van de damherten in de Amsterdamse Waterleidingduinen is weer begonnen. Er mogen zo'n vijftig herten per week geschoten worden. De omgeving merkt er weinig van. er wordt netjes gewerkt, zegt de duinbeheerder. Als natuurliefhebber sta ik geheel achter de keuze het aantal damherten in dit gebied drastisch te verminderen. Maar tegelijk vind ik het erg pijnlijk dat zo'n operatie plaats moet vinden.
-
Bij het zien van deze prachtige geweien wordt ik week om het hart als ik me bedenkt dat velen van hen binnenkort als biefstukken in restaurants aangeboden worden.
Terwijl we al jaren met droge ogen ingrijpen in de natuur, wordt dit afschot grote groepen natuurliefhebbers te veel. Woorden als afslachten, moord, onschuldige dieren komen langs.
Feiten worden verdraaid, effecten van de overbegrazing worden gebagatelliseerd, medenatuurliefhebbers worden afgeschilderd als moordenaars.
Het afschieten van de herten activeert maximaal een gevoel van schuld dat ingrijpen met zich meebrengt. Dat gevoel is lastig en dat willen we niet. De protesterende groepen hopen dat alles vanzelf goed komt. Zij blijven liever onschuldig.
*Zie laatste stukje
(Ze refereert aan een gedeelte uit dat artikel ..(; Moet echt niet gekker worden!)
En toegegeven: het beeld van een roedel damherten in de ochtendnevel geeft je het gevoel in het paradijs te zijn. *Paradijselijk inderdaad, maar dan moet je wel je ogen sluiten voor een kaalgevreten landschap, zonder bloemen, zonder vlinders.
Annelies Boutellier
-
Mijn antwoord op dit stuk:
Zie: Imago Amsterdamse Waterleidingduinen
Zie: KLIK
-
Waar ze eerder sprak over geen band met waternet ..en over een kritische column die min of meer beide kanten belichte Ja..Ja.. Dus niet ..ze heeft me er gewoon ingeluisd !
En dat zijn nu die mensen waar Jan Terlouw het over heeft ..
En ik kan me niet voorstellen dat Waternet en Duinbehoud hiermee geassocieerd willen worden.
-
In Deel 2 :  De andere kant van het verhaal ...Het verhaal van Jozef Keulartz ..Natuurfilosoof aan de Wageningen Universiteit. En Frans Vera Ecoloog .. (door Faunabescherming als deskundige ingezet in de rechtszaak om afschot van damherten in de duinen te voorkomen) die op Annelies Boutelier wel wil reageren al mag dat dat van Waternet niet in het blad DUIN.
-
-
Natuurlijk wacht ik met het plaatsen van Deel 2 op het blad DUIN. Wel wil ik even rechtzetten ..dat ik persoonlijk nooit het woord moord of moordenaars gebruikt of gebruikt hebt.
In Deel 3
Piet Paaltjes ..Die hiernaar gekeken heeft en een ongezouten stukje schreef ..Over opdrachtgever en u ..Duinbehoud/DUIN Waternet en Annelies.
Let Wel: Dit is een persoonlijke mening van Piet Paaltjes ..
Het is niet de mening van mij of van deze Blog/Site!
-
Dat ik mensen niet met naam en toenaam noemt ... daar hebben ze geluk mee .. want als iemand me zo een oor aannaait dan voel je een enorme rancune. En ben je bijna in staat om ze met gelijke munt te betalen. Een gevoel dat je niet wil hebben .. en dat ik hier gelukkig van me af kan schrijven.
-
Bij deze waarschuw ik fotografen om niet zomaar foto's beschikbaar te stellen.
Sommige mensen nemen het namelijk niet zo nauw met integriteit.
Nobel zal het wezen als ze in het volgende blad een rectificatie plaatsen.

Omdat ze onrechtmatig foto's hebben gebruikt.
Wees gewaarschuwd fotografen en vraag altijd eerst de tekst ...!