woensdag 7 december 2016

Stichting Natuurbelang AWD Gefeliciteerd

Het blad 'Duin' is nog niet binnen .. dus Deel 2 (Vertrouwen beschamen) blijft nog even in de ijskast  Wel heeft U denk ik het goede nieuws vernomen. Stichting Natuurbelang krijgt gelijk van de rechter .. Dwingende redenen van groot openbaar belang is niet aangetoond. Fietspad is puur reactief bepaalt rechter.
-
-
Dus na 7 jaar strijd (14.406 handtekeningen) geen fietspad door de Amsterdamse Waterleidingduinen. Felicitaties zijn hierbij wel op zijn plaats voor al die mensen die hier aan bijgedragen hebben..
-
-
Zie meer : http://www.natuurbelangnederland.nl/  en natuurlijk de protest wandeling van 2010 KLIK .  Dit hert heeft vast en zeker een tuinslang te pakken van een inwoner uit Zandvoort.
-
Met Kees vroeg in de morgen bij Brederodestraat naar binnen .. Willem zien we de herten die buiten de Amsterdamse Waterleidingduinen de nacht hebben doorgebracht weer terugbrengen. via de inspring plekken. Eigenlijk is het een kwestie van het doortrekken van een deugdelijk hekwerk.
-
-
-
Een prachtige zonsopkomst .. rijp aan de grond en een beetje mist in de verte maken de awd sprookjesachtig mooi. Hier wil je toch geen wielrenners of mountainbikes zien? Nee .. laten we van de natuur geen pretpark maken.
-
Als je het commercieel wilt uitbuiten doe dat dan buiten de natuurgebieden ..
En bij grotere aantallen bezoekers .. de rustgebieden aanpassen. Zodat mens en dier en economie er allen van kunnen profiteren.
Wintertaling ..
-
Net buiten het gebied van de Amsterdamse Waterleidingduinen ...is ook van alles waar te nemen. En zijn de weilanden de slootjes het ruiterpad een prachtige buffer tussen weg en awd.
-
Yvonne en ik bezoeken eerder die week eens de buitenkant van de awd ..Waar vroeger de herten vanaf het 'Vinkenveld' zo de weilanden in trokken. staat nu een hekwerk.Toch is het zeker de moeite waard om die eens te lopen.
-
-
De laatste tijd zijn er meerdere meldingen van zilverreigers in en rond de awd. Pas konden Herman en ik hem nog in de awd fotograferen ..nu net buiten de awd. Links ; Dodemansvingers
En het is niet de eerste keer dat we hier de ijsvogel tegenkomen.
Ook had ik hier dit jaar nog een vos met drie welpen ..
Dit waren weer een paar foto's van meerdere wandelingen..
Als laatste plaats ik nog een oude foto die ik toch nog wil plaatsen ..
Het is de reegeit die we (Ghita en ik) toen mooi konden fotograferen.
Alleen had ik dit juweeltje over het hoofd gezien.