zaterdag 9 juli 2016

Wereld Momenten

Als je geen tijd heb om een serie foto's te kijken ..dan adviseer ik om later of helemaal niet te kijken. Ook ik moet deze dag zo snel mogelijk proberen te vergeten  :) ..zoveel gezien ..zo verwend. 
Hier mag ik in de toekomst ..geen verwachtingen aan staven 
Dit ga ik nooit meer evenaren. (Op stap met Cees van Ginkel)
IJsvogel - Alcedo atthis
De dag begint met de ijsvogel ..Nou mooier kun je de dag niet beginnen. Cees weet veel van de Hoge Veluwe en omgeving. Zonder veel te lopen ..zien we vandaag zoveel mooie dieren.

-
Groentje - Callophrys rubi
Het Groentje is een dagvlinder uit de familie Lycaenidaede kleine vuurvlinder ..de kleine pages en de blauwtjes. Ik zag deze prachtige vlinder voor het eerst en ben er dan ook erg blij mee.
Levendbarende hagedis - Zootoca vivipara
Steenuil - Athena noctua
Het is dat Cees ze weet te vinden ..want zoiets als een steenuil .. is en blijft moeilijk om te vinden ..Ze lopen nou eenmaal niet met een zwaailicht op hun kop of met een witte vlag .. Nee ze hebben een zeer effectieve schutkleur.  Het is echt een sport om ze te vinden. Een verrekijker is wel een must.
Of je gaat natuurlijk met de juiste persoon mee :)
Dikkopje - Hesperiidae
Schorpioenvlieg - Panorpa communis
Grote Bonte Specht. 
Ook natuurlijk het hutje van Otterloo gepakt ..En geloof me .. dat
valt niet mee met een 150 - 600 Toch zijn er die daar met mega grote camera's op af komen .. maar die gebruiken hun eigen tentje waar ze dan op afstand de vogels eekhoorns en muizen kunnen fotograferen.
Reegeit
Zelfs een reegeit laat zich zien overdag ..We konden dan ook rustig uit de auto stappen ...
Zelfs fietsers en wandelaars maakte geen indruk op haar.
Groot Geaderd Witje - Aporia crataegi
Appelvink 
En hier ..weer zo'n top moment ..de appelvink  Normaal gesproken zien we die niet zo snel ..ze zitten ook meestal hoog in de bomen. Niet alleen de grote van deze vink valt op ..maar ook die geweldige grote stevige snavel en die prachtige ogen en kleuren.
Hij zat voor mij eerst te dichtbij ...maar gelukkig nam hij afstand :)
Zelfs de eekhoorn liet zich even zien .. 
Heideblauwtje - Plebeius argus
Bruin Blauwtje ..Boomblauwtje ..Gentiaanblauwtje .. Donker Pimpernelblauwtje ..Pimpernelblauwtje ..Heideblauwtje en Icarusblauwtje en dan nog een heel aantal in Europa voorkomende blauwtjes.
Heideblauwtje ..
Determineren nu een stuk eenvoudiger met de app van vroege vogels. Natuurlijk niet helemaal waterdicht maar toch ..het werkt :) Stuur je beschrijving foto of filmpje op van planten.. insecten ..vogels..paddenstoelen enz.  En kenners geven je antwoord .. Link van feze app: KLIK  ,
Boomblauwtje - Celastrina argiolus
Bosmuis
Edelherten op het Zwarteveld - hoge Veluwe
In de volgende blog plaats ik meer foto's van deze dag ..anders gaat deze blog wel heel lang duren
Het was een gezellige dag met Cees van Ginkel .. Een betere gids kun je je niet wensen.
Met rook uit mijn camera ging ik naar huis ..
Welp - AWD
Volgende keer foto's van deze dag .. en veel heel veel van vossen in de awd
Waar ik samen met Ghita de welpen te zien kreeg