maandag 2 mei 2016

Het Geluid Van De Stilte

Vroeg in de morgen gaan Herman en ik naar de awd ..met vorst aan de grond ..en mist die langzaam opstijgt uit het water. Een mysterieuze sprookjesachtige morgen met alleen het geluid van de vogels ...die beginnen al met fluiten voor zonsopkomst ..om hun territorium af te bakenen ..straks als het licht is moeten ze voedsel zoeken en hebben dan geen tijd om te fluiten.
-
-
De complexiteit van stilte ..waar woorden te kort schieten
Vertalen is niet nodig ..heeft zelfs geen zin 
Maar het brengt ons gevoel wel ergens naar toe.
Stilte ...soms ..in en in stilte.
-
-
Ja.. zo'n stilte die je dwingt om alles opeens in een ander context te zien. Het mag er dan vaag uit zien ..maar geloof me ..het is juist verhelderend. Wat eerst zwart wit leek ..is nu opeens kleurrijk en bied een ander perspectief.
Het is niet alleen de frisse wind ..en de beweging in de natuur..
Maar ook de manier waarop wij informatie verwerken.
-
De nacht sluipt weg de lucht verbleekt de schimmen vluchten zwijgend .. en aan de verre horizon begint de zon te stijgen ..en daar trekt uit der nevel op de klaarte van de dagenraad met in zijn schoot geborgen ...De ritme van de morgen  (Zjef Vanuytsel - De zotte morgen Zie: https://youtu.be/PI0xPlXzVB0 )
-
De vorst aan de grond is duidelijk te zien .. Toch gaat het een warme dag worden ..het is nu 3 graden .Met een dikke jas voelt het nog koud aan ..Niet veel later is het al behoorlijk warm aan het worden.
-
Koekkoek..
We horen hem al van verre ..en dan opeens zit hij vlak voor ons
..Voor de awd bezoekers is dit een bekende boom. Deze valsspeler heeft een slechte naam ..Hij deponeert zijn eieren namelijk in het nest van een ander ..voedt zijn kinderen niet op ..
En sterker het jong van de koekoek gooit ook nog eens de andere eieren uit het nest.
Toch ben ik blij dat ik deze asociale vogel op de foto kon zetten vandaag.
-
Blauwborst...
Deze boomkikkers ..zijn niet altijd even makkelijk te vinden.. Ja ..er zijn er bij die ze zo zien ..maar die hebben een betere bril dan ik neem ik aan. gelukkig na even zoeken ..kwamen we er één tegen. 
Boomkikker...
Met de IPhone twee maal fotograferen ..daar moet je eigenlijk een vaste hand voor hebben ..
maar ik moet zeggen dat het meeviel ..ik had verwacht dat ik twintig keer de zelfde kikker op één foto zou krijgen.
-

-
En dan de zandhagedissen ..op deze plek worden ook boomkikkers gezien ..Ik vraag me af of die nu bij het Ëiland van Rolvers" vandaan komen? Het is natuurlijk relatief dichtbij ..maar hier is toch weinig water te vinden.
-
Veel bekende zijn hier aan het fotograferen ..voor mij een ideale plek ..
Fotograferen vanaf een boomstam ...Nu wilde ik nog wel wat langer blijven ..maar het was echt op qua conditie ..toch een bijzondere morgen die ik niet snel gaat vergeten.