zaterdag 7 mei 2016

Er Op Uit ..

Even er op uit .. ik mag wegblijven tot 20.00 vandaag en dan moet ik me weer melden in het ziekenhuis. Omdat mijn conditie nog niet helemaal is wat het moet zijn ..ga ik met de auto naar "Groene Jonker" en "Waverhoek" .. twee gebiedjes die wel vergelijkbaar zijn ..toch zie je in het ene gebied andere vogels dan in het andere gebied.
Groene Jonker ..in de vroege morgen.
Dit keer wat minder tekst ...
Geoorde Fuut
Ver weg ..maar ze zijn er gelukkig weer ...de geoorde futen in de groene jonker.
Rietzanger
Ik zag de tapuit ..maar hij ging er te snel vandoor hij ging een stuk verder op een hek zitten ..Dus ik even lekker zitten met een bakkie. Maar helaas hij bleef op een grote afstand
Tapuit
Dacht ik even met een Kiwi te maken te hebben? 
is het een Meerkoet jong.
Blauwe Reiger
Fuut
Rietgors
Bergeend
Steltkluut ..er zaten er acht in Waverhoek..
Kluten 
Kluten op nest.
Kluut nest
Steltkluut
Rietzanger
Kluut
Een serie met weinig tekst ..
Toch was het voor mij heerlijk om weer even op pad te zijn...