vrijdag 6 februari 2015

Natuur Winter

Winter Decor Amsterdamse Waterleidingduinen (AWD)
Een dun laagje sneeuw maakt de awd sprookjesachtig mooi ..Het liefst bleef ik de gehele dag in de awd ..maar helaas laat mijn gezondheid dat niet toe. ..Ik tel mijn zegeningen en mag blij wezen dat ik uberhaupt nog mag genieten van een korte wandeling in de natuur.
Alles..ja werkelijk alles ziet er sprookjesachtig uit vandaag ..
Waternet heeft in de nacht een mooi wit decor aangebracht ..
In het gebied "Toortsenvlak" waar trouwens nog heide voorkomt ..lopen de schapen te grazen..
Ik probeer niet om ze te tellen ..stel dat ik er op dit moment honderd telt..
lijkt me niet verstandig :)
-
Een heerlijk zonnetje maakt dat ik nog enigszins het gevoel krijgt van warmte ..In mijn vingertoppen heb ik bijna geen gevoel meer .(komt mede door lage bloeddruk).en dat is lastig Nu heb ik mijn zakken al van die handwarmers waar ik me zo nu en dan aan opwarmt.. 
Staartmees.
Een groepje staartmezen zijn druk in de weer ..en poseren zo nu en dan voor de camera .Bij thuiskomst zie ik dat er ook veel foto's gemaakt zijn van alleen de struikjes.Gelukkig was er ook één foto gelukt van de Witkopstaartmees ... of toch niet?
Witkopstaartmees?
Hij heeft voor een witkopstaartmees eigenlijk toch nog net teveel zwart.
Ik heb hem in ieder geval aangemeld bij waarneming.n
Damherten 
Met tegenlicht ..Ree
Reegeit met ijs nog aan zijn oren en rug ..
Ach ...met zo'n jas ..krijg je het in ieder geval niet snel koud. 
-

Deze foto is van een paar dagen eerder ...er lag toen ook sneeuw
helaas was in de middag grotendeels de sneeuw al weer verdwenen ..Ghita was er al in de vroege morgen .. En had prachtige foto's kunnen maken..
Gelukkig kon ik dat vandaag ruimschoots goedmaken ..
Roodborst
Onze roodborst vertrekt in de winter naar het zuiden ..Dus de winterkoninkjes die we hier in de winter zien komen uit de Scandinavische landen. Ze lijken ook stukken tammer dan de onze ..of verbeeld ik me dat maar?
   Ree
-
De bilpartij van de ree noemt spiegel ..en daardoor is ze makkelijk te herkennen ..De spiegel van een reegeit heeft een zogenaamd schortje ..In geval van onraad wordt de spiegel groter en zo waarschuwen de reeën elkaar.