woensdag 23 januari 2013

Vos op Jacht

Deel 1) .. Ja ..het was vandaag ( 23 Januari 2013) een topdag in de AWD Amsterdamse Waterleidingduinen..
Ik snap dat mijn geloofwaardigheid in het geding is als ik ga zeggen dat ik dit allemaal.. in nog geen vier uurtjes tegenkwam in de AWD ..
Toch is dat echt zo ..
Wat valt er veel te zien in één middag .. Daarom plaats ik het in twee delen ..
Want de andere foto's wil ik ook plaatsen ..
Ik zou zeggen ...Kijk en geniet mee :) van de AWD
Een Vos vangt een muis .. Je merkt al aan zijn houding dat hij wat op het oog heeft .. Dus alert met de camera :)


En ja hoor ..hij maakt een sprong ..
Dat doen ze niet altijd ...Deze dag was er een andere vos..
die ving de muis op een andere manier ..
Vos met Prooi ..in dit geval een muis..

Zaagbekeenden 
Vrouwtje..
Mannetje ..
Een Waterral is een vogel die erg schuw is..Maar als je even blijft zitten ..ergens aan de waterkant dan maakt u een kans om hem te zien ..Af en toe komt hij uit het riet om te fourageren .. In dit geval heeft hij geloof ik een Salamander te pakken ..
Waterral met prooi ..
Hij liet zich goed zien ..en ik zat rustig op mijn kont te wachten tot hij uit het riet kwam ..
Wat er nog meer uit het riet kwam? De Roerdomp ...Ze vlogen opeens weg uit het riet..En ik had daar natuurlijk nooit op gerekend..Het ging dus even te snel helaas .. :)
Ook het IJsvogeltje vloog voorbij..Ja..soms gaat iets gewoon te vlug ..Wat dat betreft zien we meer dan dat we kunnen fotograferen.
-
En de kleinste Snip ..Het Bokje
Ook die lieten zich zien ..meervoud?  Ja..Ja..Meervoud.. Zie deel twee :)
Nonnetje..Vrouwtje..
En de Brilduikers .. Mannetje en Vrouwtje
Het zijn prachtige eenden .. En net als de Zaagbek ..
Zie je ze veel in de AWD .. 
Wilde Zwanen ..
Deel twee volgt..